Dwieście lat temu w Wilnie zostały wydane Ballady i romanse Adama Mickiewicza – zbiór poezji, który zapoczątkował w Polsce romantyzm. Młodzieńcze, a jednocześnie bardzo dojrzałe wiersze okazały się przełomowe i dzisiaj trudno wyobrazić sobie bez nich dalsze dzieje naszej literatury. (…) Romantyzm to istota polskości i fundament nowoczesnej tożsamości naszego narodu. Niech Ballady i romanse ponownie odkryją przed nami swoją wybitną wartość literacką, cenny wymiar moralny i bogactwo kulturowe Rzeczypospolitej, stając się dla wszystkich prawdziwie twórczą inspiracją do zrealizowania własnych, oryginalnych odsłon Narodowego Czytania 2022. Tak czytamy w liście prezydenta RP Andrzeja Dudy. W naszej szkole XI już edycja Narodowego Czytania odbyła się 05.09.2022 roku.
Po dwóch miesiącach słonecznych wakacji nadszedł czas, aby zacząć kolejny rok nauki. 1 września 2022 r. zgromadziliśmy się wszyscy w sali gimnastycznej na uroczystym rozpoczęciu roku szkolnego 2022/2023. Pan dyrektor, Bogdan Sobolewski, serdecznie powitał wszystkich uczniów, rodziców, nauczycieli i pracowników szkoły, przedstawił wychowawców klas i życzył wszystkim wytrwałości i samych sukcesów w rozpoczynającym się roku szkolnym.
Z pewnością był to ważny dzień dla pierwszoklasistów oraz ich rodziców. Nowa klasa, nowi koledzy i koleżanki oraz szansa na nowe doświadczenia. Już 30 września złożą oni uroczyste ślubowanie i staną się uczniami Szkoły Podstawowej nr 4 im. Jana Pawła II w Nowogardzie.
Wszystkim uczniom życzymy wielu sukcesów w rozpoczynającym się roku szkolnym, a pierwszakom- dużo radości i chęci do nauki.
Po dwóch latach przerwy spowodowanej epidemią, w tym roku wróciliśmy do uroczystych obchodów tego ważnego wydarzenia w życiu szkoły. Była to okazja do wręczenia wielu wyróżnień, nagród, upominków dla naszych uczniów. Dyrektor szkoły Pan Bogdan Sobolewski w imieniu Burmistrza Nowogardu Pana Roberta Czapli wręczył uczennicy klasy drugiej Mai Hajduk nagrodę „Młody Talent Ziemi Nowogardzkiej. Opiekunem laureatki jest Pani Beata Siedlecka. Przy dźwiękach muzyki uczniowie wyróżnieni za sukcesy na szczeblu powiatu, województwa i ogólnopolskie składali podpisy w Złotej Księdze. Na forum szkoły z rąk dyrektora i wychowawców zostały wręczone uczniom wszystkich klas nagrody za wysoką średnią ocen i wzorowe zachowanie. W trakcie uroczystości uczniowie klasy trzeciej otrzymali dyplomy za ukończenie pierwszego etapu edukacyjnego i wejście na drugi „LEWEL”, rodzice zaś podziękowali wychowawczyni Pani Ewie Sawickiej za sprawowanie opieki wychowawczej i dydaktycznej nad ich dziećmi . Ważnym elementem uroczystości było przekazanie Sztandaru Szkoły przez uczniów klasy ósmej, uczniom klasy siódmej. Prowadzący apele szkolne ósmoklasista, przekazał mikrofon młodszemu koledze, a operator sprzętu muzycznego również oddał swoje obowiązki koledze z klasy siódmej. W trakcie uroczystości miało miejsce pożegnanie ósmej klasy. Wychowawczyni Pani Anna Jurczyk, wraz z dyrektorem wręczyli najlepszym uczniom nagrody i listy gratulacyjne ich rodzicom. Wszyscy ósmoklasiści odbierali oficjalnie świadectwa ukończenia szkoły i dokonywali wpisu do Księgi Absolwentów. Uczniowie klasy siódmej obdarowali starszych kolegów pamiątkami. Rodzice i uczniowie klas ósmych wyrazili podziękowania wychowawczyni , wszystkim nauczycielom i pracownikom obsługi i administracji. Na koniec apelu Dyrektor Szkoły Pan Bogdan Sobolewski podziękował uczniom, nauczycielom, rodzicom, pracownikom obsługi i administracji za wytężoną pracę w minionym roku szkolnym oraz życzył wspaniałych i bezpiecznych wakacji.
Uczniowie klasy trzeciej, pod kierunkiem Ewy Sawickiej wzięli udział w innowacji pedagogicznej „Szachy z moją klasą”. Innowacja trwała dwa lata. Młodzi szachiści mieli okazję poznać zasady tej „królewskiej gry”. Dzieci uczące się grać w szachy dostrzegają w nich głównie rozrywkę, nie zdając sobie sprawy, że doskonalą swoje umysły. Gra uczy przestrzegania pewnych zasad i reguł oraz dyscypliny, skupienia uwagi, umiejętności przewidywania, aktywności twórczej, rozwija pamięć i logiczne myślenie. Wszyscy uczniowie opanowali podstawy gry i z chęcią zasiadali do szachownicy. Oby ta trudna umiejętność trwała, a dzieciaki miały okazję zmierzyć się na szachownicy jeszcze wiele razy.