Tym razem poważne wyzwanie. Uczniowie klasy 2 zapoznali się z zasadami ważenia, rozwiązali zadania matematyczne związane z określeniem mas a następnie ważyli różne przedmioty i porównywali swoje wyniki.
Gniotek to niezwykła zabawka sensoryczna. Pobudza ona zmysł dziecka w różnorodny sposób i zachęca do poznawania świata przez zmysł węchu, wzroku, słuchu a przede wszystkim dotyku. Zabawa zaczyna się już na samym początku, gdy nadmuchujemy balon, dotykamy mąki, aż po rozwój własnej kreatywności, mającej na celu przyozdobienie własnoręcznie wykonanego gniotka.
13 lutego Martyna Woźniak, uczennica klasy III a gimnazjum, reprezentowała naszą szkołę w wojewódzkim etapie kuratoryjnego konkursu z języka angielskiego. Konkurs odbył się w Zespole Szkół nr 4 w Szczecinie. Opiekunem Martyny jest p. Anna Jurczyk. Z niecierpliwością oczekujemy na wyniki, które będą dopiero w połowie marca. Trzymajcie kciuki!
Tradycyjnie z okazji święta zakochanych – 14 lutego – odbyła się w naszej szkole poczta walentynkowa. Serduszka z życzeniami zostały rozdane uczniom, nauczycielom i innym pracownikom szkoły. Akcję walentynkową przygotował Samorząd Uczniowski we współpracy z biblioteką szkolną. Koordynatorkami były: p. Anna Jurczyk i p. Magdalena Pietrzak.
13 lutego 2019 roku odbyły się szkolne eliminacje konkursu recytatorskiego. Wśród 17 recytatorów komisja w składzie pań: Beaty Siedleckiej, Magdaleny Adrych i Patrycji Nowakowskiej wyłoniła następujących laureatów w 3 kategoriach wiekowych:
klasy 1-3: Hanna Wrona, Olga Kulik i Antonina Zielińska,
klasy 4-6: Leon Prokopowicz i Patrycja Chiniewicz
klasy 7 – III gimnazjum: Martyna Basa.
Uczniowie klas młodszych recytowali 2 wiersze, natomiast pozostali (tj. 4 – III gimnazjum) – utwór poetycki i prozatorski. Laureaci wezmą udział w kolejnym etapie – miejsko - gminnym, który odbędzie się w Nowogardzkim Domu Kultury pod koniec lutego. Za naszych reprezentantów trzymamy mocno kciuki! Powodzenia!
Jeszcze przed feriami uczniowie klasy 2 uświadomili sobie, jaką role odgrywają zmysły w naszym życiu.
Za ich pośrednictwem badali substancje chemiczne i okazało się, że z dużą ostrożnością należy obchodzić się z substancjami, których nie znamy, a i to samo słowo może oznaczać w języku chemicznym bardzo różne substancje, np. alkohol – każde dziecko pewnie kojarzy to z substancją, którą spożywają ludzie dorośli i należy tylko dopowiedzieć, że chodzi tu o alkohol etylowy. Bo np. alkohol metylowy jest silną trucizną, a alkohol glicerynowy (propanotriol) drugoklasiści spróbowali i bardzo im smakował, gdyż jest słodki. Należy nadmienić tylko, że propanotriol to składnik syropów dla dzieci, ale też dodatek do słodyczy.
Ponadto uczniowie zobaczyli, jak groźny może być kontakt z kwasem siarkowym (VI), który niszczy papier, materiał i zwęgla drewno czy cukier, albo jak nieprzyjemny zapach ma amoniak.
Następnie sami stali się badaczami i za pomocą wskaźników identyfikowali roztwory kwaśne i zasadowe.
Praca, nauka i zabawa w jednym, a przy tym jakie skupienie na twarzach małych badaczy, którym zdecydowanej powagi dodają rękawiczki i okulary podczas eksperymentowania.