logo sp4 4

Udostępnij
 lp1 lp2Dnia 9 czerwca 2014 r. uczniowie klasy IV i V oraz uczennice klasy VI pod opieka p. Małgorzaty Początek i p. Elżbiety Troczyńskiej udali się nad jezioro nowogardzkie w celu sprawdzenia zawartości fosforanów, azotynów i azotanów w wodzie.
Uczennice z klasy VI: Julia Piwowarczyk, Maja Kowalska i Nikola Owczarek przeprowadziły badania na zawartość wymienionych wyżej substancji. Uczniowie byli bardzo zainteresowani i chętnie uczestniczyli w zajęciach. Po przeprowadzonych badaniach okazało się, że nasze jezioro jest czyste i bezpieczne zarówno dla ludzi, jak i dla ryb. Zawartość azotynu (No2) w jeziorze wynosi 0, 2mg/l- to stężenie o niskiej szkodliwości dla odpornych gatunków, natomiast zawartość fosforanów ( Po4) wynosi 0,5 mg/l i jest również nieszkodliwe, wykrywanie azotanów (No3) wyniosło 0, okazało się także nieszkodliwe.
Pani Elżbieta Troczyńska przeprowadziła zajęcia matematyki pt. „Kropelka wody” dla klasy V Uczniowie w ćwiczeniach praktycznych szukali zależności objętości do wymiarów figur przestrzennych. Klasa IV praktycznie poznała jednostki pola.
Po zbadaniu nowogardzkiego jeziora nauczyciele i uczniowie wybrali się na działkę, aby zbadać kwasowość i wilgotność gleby. Po zbadaniu okazało się, że gleba miała pH 6, co oznacza, że jest lekko kwaśna. Wilgotność wyniosła 10, czyli najwięcej w skali higrometru.
Uczniowie chętnie brali udział w przeprowadzonych doświadczeniach. Byli bardzo ciekawi wyników przeprowadzonych doświadczeń .
Lekcja przyrody dla uczniów z klasy III.
Dnia 12 czerwca w szkole podstawowej nr 4 zostały przeprowadzone doświadczenia dla klasy III. Uczniowie mieli dostęp do pomocy interaktywnych, tj. mikroskop, Układ Słoneczny, budowa ciała człowieka, globusów, form ukształtowań terenu, wag i kół mierniczych. Uczennice z klas VI: Maja Kowalska, Julia Piwowarczyk, Nikola Owczarek przeprowadziły badania gleby i wody. Natomiast uczennica z klasy V: Kaja Kowalska z pomocą Nikoli zapoznała uczniów z preparatami mikroskopijnymi.
Uczniowie z klasy III byli zachwyceni, odliczali czas mieszania substancji, z chęcią korzystali z pomocy interaktywnych oraz byli aktywni w przeprowadzaniu doświadczeń.
Napisały: Julia Piwowarczyk i Maja Kowalska
lp3 lp4