Pierwsza pomoc w urazach aparatu ruchu
- Szczegóły
- MojaSzkola.net
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
17 października uczniowie klasy 6 wzięli udział w warsztatach z robotyki w Robotfan w Szczecinie. Podzieleni na dwie grupy wprawiali w ruch skonstruowane i zaprogramowane przez siebie roboty. Podczas dwugodzinnych zajęć pod okiem instruktorów, wykorzystano klocki LEGO® WeDo i Ozoboty. Używane na zajęciach języki programowania były intuicyjne, oparte na blokach obrazkowych. Zajęcia rozwijały logiczne myślenie, kreatywność, precyzyjność, umiejętność organizacji pracy oraz współpracy z innymi. Edukacyjne zabawy z robotami rozwijały także dziecięcą wyobraźnię i inteligencję matematyczno-logiczną. vWiele wrażeń dostarczyła również podłoga interaktywna. Drużynowe quizy z matematyki, historii, j. polskiego, j. angielskiego i chemii oraz rozegrane mecze piłki nożnej okazały się świetnym sposobem na wspólną naukę i grupową zabawę.
Czytaj więcej: Klasa 6 na warsztatach z robotyki w Robotfan w Szczecinie
![]() |
22 października 2019 roku uczniowie klasy 5 w ramach projektu edukacyjnego pt. „Warunki naturalne i historia Nowogardu” uczestniczyli w zajęciach plenerowych. Głównym celem wyjścia było zapoznanie się uczniów z zabytkami Nowogardu. Uczniowie mieli za zadanie zebranie informacji na powyższy temat oraz wykonanie fotografii oglądanych zabytków. Druga część zajęć odbyła się w Miejskiej Bibliotece Publicznej. Wystawę pt. „Nowogard na starych fotografiach” przedstawił uczniom miłośnik historii Nowogardu Pan Franciszek Karolewski.
Od października rozpoczęły się zajęcia koła języka angielskiego dla klasy 5. Uczniowie pracują z ogromnym zaangażowaniem i chętnie rozwijają swoje umiejętności językowe. Efektem ostatnich prac jest krótki teledysk w języku angielskim, na którym grupa piątoklasistek wcieliła się w rolę raperek. Zachęcamy do obejrzenia teledysku dołączonego do artykułu.
![]() |
Quizlet jest wykorzystywany na lekcjach języka angielskiego. Uczniowie korzystają z aplikacji na swoich smartfonach, na ustalonych wcześniej zasadach. Quizlet wykorzystano m.in. na powtórkach z działu lub w ramach ćwiczeń utrwalających poznane słownictwo i zwroty.
Wykorzystanie technologii na zajęciach zwiększa motywację uczniów do nauki i ich zaangażowanie w opanowanie poznanego materiału. Uczniowie kształtują także kompetencje cyfrowe i świadomie wykorzystują technologię do nauki. Efektem pracy z aplikacją było lepsze opanowanie ćwiczonego słownictwa i zwrotów, co było widoczne na sprawdzianach w poszczególnych klasach.