
- omówić cele i zasady projektu,
- stworzyć zasady kulturalnej rozmowy,
- zapoznać się z wzorcowym przebiegiem zajęć DKE,
- przeczytać fragmenty książki Anny Czerwińskiej-Rydel, Renaty Piątkowskiej „Moje prawa, ważna sprawa!”,
- dyskutować nad istotą przeczytanych treści.
Głównym celem projektu jest wywoływanie mody na czytanie – jestem dumny, bo czytam oraz uczynienie czytania i dialogu potrzebą edukacyjną dzieci i młodzieży – czytam, bo chcę, a nie czytam, bo muszę. Ponadto ma za zadanie: rozwijanie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji dyskutowania, usprawnianie umiejętności czytania i rozumienia czytanego tekstu, rozwijanie kompetencji społecznych u uczniów.
Pierwsze spotkanie przebiegło w żywiołowej atmosferze, uczniowie byli zaangażowani, prowadzili kulturalną rozmowę, chętnie wypowiadali się odnośnie omawianej książki.
DKE spotykać się będzie raz w miesiącu, by wspólnie podyskutować. Kolejna pozycja wybrana przez uczniów do dyskusji, to książka Elżbiety Zubrzyckiej „Dręczyciel w klasie”.
Opiekunowie projektu: Renata Lisowska, Inga Płosaj-Jurek, Irmina Lasota-Kowalska.