logo sp4 4

Udostępnij

Druga klasa na wycieczce

Uczniowie klasy drugiej pod opieką wychowawcy i dwóch mam Pani Sylwii i Agaty, wyjechali skoro świt na długą, edukacyjną wycieczkę. Najpierw BUSEM pojechaliśmy do Gryfic na Dworzec Kolei Wąskotorowej. Kolejką zmierzaliśmy do Rewala. W trakcie podróży obserwowaliśmy przyrodę, podziwialiśmy widoki pól pełnych maków, chabrów oraz zbóż. Widzieliśmy ogromne Farmy Wiatraków, pasące się krowy i konie. W Rewalu poszliśmy na umówioną wizytę do Parku Wieloryba. Tu na morskim piasku bawiliśmy się na świetnie wyposażonym placu zabaw. Następnie mieliśmy umówione spotkanie z przewodnikiem, który wcielił się w rolę pirata i w bardzo ciekawy sposób opowiadał nam o rybach i zwierzętach zamieszkujących morskie głębiny, zadając wiele zadań i pytań. Oglądaliśmy orki, wieloryby, rekiny, foki o prawdziwych rozmiarach oraz dowiadywaliśmy się o ich zwyczajach. Lekcja ta trwała godzinę i nikomu się nie znudziła. Następnie pirat zabrał nas na poszukiwanie skarbu. Trzeba było wspólnie maszerować, śpiewać szanty, zaglądać w różne miejsca, czasem straszne, ale warto było, bo skarb został odnaleziony. Tam też mieliśmy przygotowany obiad, po którym karmiliśmy papugi w wielkiej Papugarni, podziwialiśmy pawie i spacerowaliśmy po obiekcie odnajdując inne  zwierzęta morskie – krewetki, langusty itp. Pożegnaliśmy się z PIRATEM, kolejką przejechaliśmy do Niechorza, gdzie wdrapaliśmy się na Latarnię Morską, by podziwiać Bałtyk i  nadmorskie okolice. Po wyczerpującej wspinaczce bawiliśmy się na plaży, sprawdzając jak szybko morskie fale zabiorą nasze budowle z piasku. Bardzo nam się przydała ta zabawa, gdyż fale dały nam wytchnienie. Woda była ciepła i ożywcza. Z Niechorza kolejką wróciliśmy do Gryfic i BUSEM do Nowogardu. Wycieczka zakończyła się o godzinie 20:20. To była wspaniała wyprawa.

Dziękuję Pani Agacie Tyza  i  Pani Sylwii Serockiej za pomoc.