Reakcje zobojętniania
Taki temat  był realizowany podczas jednej z lekcja chemii w klasie 8, realizowanej w ramach innowacji pedagogicznej „Chemia jest całkiem prosta – doświadczenia w technice małej skali”.

Technika w małej skali, to praca z małą ilością odczynnika, co przyczynia się do bezpieczeństwa eksperymentu, zmniejsza czas wykonania, umożliwia dokładniejsze omówienie, ale przede wszystkim stwarza okazję do doświadczania chemii przez każdego ucznia.

Uczniowie podczas tej lekcji wykonali dwa doświadczenia: jedno według instrukcji podanej przez nauczyciela „Reakcja wodorotlenku sodu z kwasem siarkowym (VI)”, zaś drugie zgodnie z instrukcją napisaną w parach „Reakcja wodorotlenku wapnia z kwasem chlorowodorowym”. Oczywiście wszystkie użyte substancje były w postaci rozcieńczonych roztworów wodnych.

Skupienie malujące się na twarzach uczniów oraz zaangażowanie w wykonanie zadania pokazują, że warto mobilizować uczniów do poznawania chemii w taki sposób i na pewno doznane wrażenia umożliwią lepsze zrozumienie wprowadzanych zagadnień.