logo sp4 4

Udostępnij

Wyjazd integracyjny klasy 7 do Międzyzdrojów
W dniach 29 – 31 października 2018 r. klasa 7 integrowała si i poznawała w bezpośredni sposób rzeczywistość kulturową, regionalną oraz przyrodniczą Międzyzdrojów.

Wyjazd stał się okazją do budowania więzi grupowej w zespole klasowym, lepszego poznania się, ale także wspólnego zwiedzania. W trakcie powitalnego spaceru nad morze opiekunka, pani Beata Kirluk, przeprowadziła nas Aleją Gwiazd, gdzie są odciśnięte dłonie wielu znanych postaci, a niektórzy z nas nawet potrafili dopasować swoje do ręce do odcisków znajdujących się w pamiątkowych płytach. Olbrzymią atrakcją dla wielu z nas stał się plac zabaw, gdzie skorzystaliśmy z karuzeli, huśtawek, ślizgawek i oczywiście tyrolki. Spacer nad morzem to możliwość zapoznania się z brzegiem wysokim i niskim, a także roślinnością rosnącą na wydmach. Kolejnym punktem naszego spaceru było molo, z którego podziwialiśmy wzburzone morze, wysokie bałwany morskie, ale silny wiatr nie pozwolił nam zbyt długo zabawić w tym miejscu.

Niesamowitą atrakcją było kino 7D. Oglądaliśmy film o piratach, a wyświetlany seans odczuwaliśmy zmysłami - zapach, powiew powietrza, temperaturę, wibracje, zmiany pozycji, dotyk, a także niesamowite nagłośnienie, co jeszcze bardziej udziela się na odbiór tego, co widzimy na kinowym ekranie. Dużo emocji, głośne wrzaski, gesty obronne - to obejrzały nasze panie jako naszą reakcję na seans. Szkoda, że nie mogliśmy tego nagrać…

Po południu odwiedziliśmy najsłynniejsze i najstarsze w Polsce Muzeum Figur Woskowych. Wszystkie postaci zostały wykonane w skali 1:1 z dbałością o każdy szczegół. Można się poczuć jakby faktycznie rozmawiało się z Barackiem Obamą, Janem Pawłem II, Kleopatrą czy Lechem Wałęsą. Pamiątkowa fotka była koniecznością w tym miejscu, zresztą nie jedna. A następnie udaliśmy się nad morze, aby zażyć naturalnych inhalacji, przeszliśmy także nowo wybudowaną promenadą nadmorską. Kolejny bardzo ciepły dzień rozpoczęliśmy od zwiedzenia Bałtyckiego Parku Miniatur. Spacerek wzdłuż miniaturowego wybrzeża Bałtyku, przemierzyliśmy granice wszystkich państw leżących nad Bałtykiem, gdzie zobaczyliśmy modele zabytków i latarni morskich w skali 1:25 pochodzących z Polski, Niemiec, Danii, Szwecji, Finlandii, Rosji, Litwy, Łotwy i Estonii, o historii których opowiedziała nam przemiła pani przewodniczka.

Następnie wyruszyliśmy w fascynującą międzygalaktyczną podróż w planetarium - to nie tylko gwiazdy, ale też interaktywne projekcje, które umożliwiają przemierzanie odległych galaktyk.

Popołudniowe zajęcia to odwiedziny w zagrodzie żubrów, niestety większość zwierząt nie chciała z nami się spotkać – jeleń Maciek poszedł na spacer, dziki spały, a żubry konsumowały, nie zwracając uwagi na nas. Spacerując po Parku Wolińskim, dotarliśmy do szlaku na Kawczą Górę, z której zeszliśmy nad morze a tam mogliśmy zaobserwować, jak rybacy wciągają kuter na ląd.

To nie koniec atrakcji – spotkaliśmy się jeszcze z grupa spod Gdańska przy wspólnym pieczeniu kiełbasek przy ognisku.

Kolejny dzień to zajęcia KARATE dla obu grup z dyrektorem Domu Wczasów Dziecięcych, panem Andrzejem Jędrzejewskim. Oprócz kilku chwytów i stylów walki, których pan Andrzej nas uczył, przede wszystkim wskazywał na olbrzymi szacunek dla każdego człowieka, z którym się spotyka.

Ostatnim naszym punktem zwiedzania w Międzyzdrojach było Muzeum Przyrodnicze Wolińskiego Parku Narodowego. Ciekawe eksponaty obrazujące różnorodność przyrody WPN, wystawy przedstawiające środowiska leśne, wodne, łąkowe, a wśród nich polujący bielik, atakujące bataliony czy odpoczywające foki szare. A po wystawach oprowadziły nas audio przewodniki, co także było atrakcyjnym elementem naszej wycieczki.

Wieczory i przerwy między zwiedzaniem wypełniały nam wspólne gry, zabawy, rozgrywki w ping ponga czy bilard oraz niekończące się rozmowy.

Serdeczne podziękowania składamy pani Sylwii Kalinowskiej – Misarko za pełnienie funkcji opiekuna i wspólny pobyt w Międzyzdrojach. Już myślimy o kolejnym wyjeździe klasowym.

Uczniowie klasy 7 z wychowawczynią.